Domů Kultura Kniha Kniha a ebook Poklady klasické české kuchyně

Kniha a ebook Poklady klasické české kuchyně

1100
1
recenze ebook poklady klasické české kuchyňe

Kniha a ebook Poklady klasické české kuchyně od „pekelného“ kritika potravinových nešvarů z pořadu „Peklo na talíři“, pana Romana Vaňka, vás pohladí nejen po bříšku. A co víc, jak kniha, tak ebook se mohou pochlubit velice přesvědčivým zpracováním.

Vzhled a zpracování knihy Poklady klasické české kuchyně

Budeme trochu schizofrenní a pokusíme se ohodnotit jak tradiční knihu, tak i moderní ebook. Klasická kniha je k dispozici ve velikosti formátu A4, v pevné vazbě a pyšní se pevnými deskami v elegantní bílé barvě. Obsahuje na dvě stovky receptů a je doprovázena množstvím velice kvalitních fotoreprodukcí připravovaných pokrmů. Ebook (verze Apple iOS) je knihou, kuchařkou, pěkně převedenou do elektronického média. Nejedná se však jen o pouhou kopii tradiční knihy, ale ebook obsahuje navíc i interaktivní prvky (obrázky se dají zvětšit, na stránkách jsou zobrazena výuková videa, ebook obsahuje praktický interaktivní abecední rejstřík a obsah). Z tohoto důvodu nás nepřekvapí datová velikost kuchařky okolo 390 MB dat. Samozřejmě zůstávají k dispozici všechny dostupné možnosti vestavěné čtečky à la Apple (změna podsvícení, velikosti fontu, témata, práce s obsahem, záložkami, poznámkami, vyhledání).

Kvalita obsahu a ilustrací v kuchařce Poklady klasické české kuchyně

Kuchařka je velice pěkně „výtvarně“ zpracovaná. Praktické jsou zejména obrázky měrných jednotek používající klasické lžičky a lžíce (ebook opět umožňuje zvětšení obrázků). Zobrazené dělení masa vám pomůže určit, kde se která část masa nachází. Pamatuji babiččiny kuchařky, kde „bourání“ masa bylo vždy součástí receptů. Uvedené nákresy jsou pak v knize umístěny na vnitřních deskách kuchařky. Pak již následují pokrmy seřazené do kategorií – polévky, maso, drůbež, ryby atd. Co recept, to vkusná fotografie výsledného pokrmu. Když už jsem zmínil tu babičku, ta vám v této publikaci také poradí. Babiččiny rady a triky stojí za to. Občas je v kuchařce zobrazen pracovní postup pomocí fotografií. Víte například, jak se plete vánočka?

Kvalita obsahu kuchařky Poklady klasické české kuchyně

Není to žádná beletrie, ale jedná se o klasické pracovní postupy. Důležitá je přesnost, terminologie a pokud možno stručnost. Uvedené recepty jsou popsány jazykem srozumitelným i laikovi. Po uvedení počtu osob, pro které se vaří, je na řadě rozpis surovin a samotný postup. Babička poradí nějaký ten fígl a pak následuje fotografie připraveného pokrmu. Složitější postupy jsou pro jistotu doplněny praktickým sledem fotografií. Kdyby byl takto vzdělán každý absolvent kuchařské školy, tak by zde byl opět ráj na zemi.

Neodpustím si drobnou vsuvku. Nedávno jsme podnikli pravidelný výlet do jedné pohraniční, turisticky zajímavé oblasti („východní“ Německo na druhé straně). Každý den jsme se stavili v jiném podniku (obědy si dopřáváme na německé straně, večeře pak v Čechách). V Čechách si majitelé rodinných penzionů a hospůdek tak trochu pobrečeli nad stávající situací. Podává se absolutně stejná nabídka (za podobné ceny) minimálně 40 různých, převážně minutkových jídel (většinou polotovarů). A ke každému jídlu všude stejná zeleninová obloha. Proboha proč? Na druhé straně hranice je menu omezené a více zaměřené na sezonní a místní produkty. Zde pohádka končí. Víte, kde nám chutnalo více?

Náš závěr ke knize Poklady klasické české kuchyně

Cena knižní kuchařky je příznivá. Cena ebooku je nižší (navíc však získáte video návody). Kterou verzi si vyberete? Rozhodnutí si dovolíme nechat na vás. Obě varianty jsou zpracovány nadstandardně jak po věcné, tak i po obsahové stránce. Za náš server mohu všem zájemcům o klasickou českou kuchyni (v lehce modernějším hávu) kuchařku Poklady klasické české kuchyně směle doporučit.

Text recenze prošel jazykovou korekturou. Děkujeme.

Obsah
9