Domů Kultura Kniha Recenze knihy Procitnutí slečny Primové

Recenze knihy Procitnutí slečny Primové

409
0
Recenze Knihy procitnutí slečny Primové

Recenze knihy Procitnutí slečny Primové

Ve svém románu Procitnutí slečny Primové nás jeho autorka Natalia Sanmartin Fenollera seznamuje s na první pohled obyčejným městečkem San Ireneo de Arnois, kde se rozhodla najít si práci jako knihovnice hlavní hrdinka románu slečna Prudencie Primová. Inzerát, jenž si přečetla, přímo zdůrazňuje požadavek, aby se nehlásily uchazečky s vysokoškolským vzděláním. Slečna Primová, vzdělaná, jemná a inteligentní dívka, která je držitelkou hned několika titulů, se přesto rozhodla na daný inzerát reagovat a výsledek byl více než překvapivý: Vytoužené zaměstnání jí bylo poskytnuto.

„Muž z křesla“

Recenze Knihy procitnutí slečny PrimovéJak plyne čas, začíná se slečna Primová seznamovat se svým okolím. Nejen s obyvateli městečka, jimiž jsou lidé velice vzdělaní, kteří často pracují zcela mimo oblast dosažených vědomostí, ale především se svým zaměstnavatelem. Tento ,,Muž z křesla“, hluboce věřící člověk, jenž svůj čas věnuje vzdělávání dětí, začíná postupem času Prudencii přitahovat. Tyto city ji nutí přehodnocovat mnoho dříve neochvějně pevných názorů a zároveň si klást otázku, jak velká role v lásce je svěřena otázce víry, či jak velkou roli hraje náboženství v životě jejího zaměstnavatele. Slečna Primová s ním vede na stránkách této knihy mnoho sporů a diskuzí. Často mívá pocit, že snad její šéf nejedná příliš taktně nebo přesně dle zásad gentlemana, přesto v jeho povaze nachází stále další dobré vlastnosti a uvědomuje si, jak moc ji rozhovory s ním vnitřně obohacují.

Vytříbený styl autorky

Román Procitnutí slečny Primové je napsán velice vytříbeným stylem a vzdělanost jednotlivých postav poukazuje do velké míry na kulturní a literární rozhled samotné autorky. Městečko San Ireneo de Arnois se stalo jakýmsi ostrůvkem v zemském oceánu, kde člověk stále ještě myslí na druhé a není mu lhostejný jejich osud. Tuto laskavost pociťuje ihned po svém příchodu i sama Prudencie Primová, i když zpočátku dochází i k mnoha nedorozuměním.

Městečko jí obdivuhodným způsobem přirůstá k srdci, stejně jako ona jeho obyvatelům. Způsobem, jakým by jistě toužili být milováni i mnozí z čtenářů.

ISBN 978-80-7491-168-2
Vydavatel HOST, 2014