Nová autokamera LAMAX DRIVE C3 – Bojuje nejen cenou
Značka LAMAX se v oblasti autokamer již dobře etablovala. Do dnešní doby se v jejím portfoliu objevovala spíše střední třída autokamer. Čerstvá novinka LAMAX DRIVE C3 naopak cílí mezi ty nejlevnější. Kolik toho nabídne za cenu jen něco málo přes tisíc korun, se pokusím zjistit v následujícím testu.
Obsah balení
Krabice kromě kamery obsahuje až na paměťovou kartu vše, co potřebujete k používání kamery. Kromě nabíječky do autozapalovače a datového USB kabelu do počítače naleznete v balení hlavně dva držáky na sklo. Jeden je klasický s přísavkou na sklo, druhý je s 3M samolepkou pro trvalé uchycení. To není běžné ani u mnohem dražších kamer. Dále v krabici naleznete látkový pytlík na kameru, manuál a několik samolepek.
Design, ovládání a manipulace
LAMAX DRIVE C3 si vypůjčila tělo i ovládání ze své starší a dražší sestřičky LAMAX DRIVE C7, což není vůbec na škodu. Manipulace je s ní velice snadná. Do obou držáků ji zasunete poměrně jednoduše a kamera v nich pevně drží. K ovládání kamery slouží sedm tlačítek, což se na první pohled zdá poměrně hodně.
Nicméně vše je velmi logické a již několikrát jsem si potvrdil, že sdružené funkce na jednom tlačítku mohou ovládání spíše znepříjemnit než ulehčit. Kromě speciálního tlačítka na parkovací mód jsou k některým tlačítkům přiřazeny i funkce rychlé volby. Zapnout a vypnout zvuk nebo přisvícení LED diodou je tedy rychlé a nemusíte hledat v menu.
Funkce
Kromě ovládání přijala C3 z vyššího modelu i většinu funkcí. Jak už jsem se zmínil výše, v kameře naleznete parkovací mód, který při vypnuté kameře vydrží i déle než deklarovaných 24 hodin. Při nárazu kameru zapne, natočí zhruba 20 vteřin a kameru opět vypne. Z dalších funkcí bych zmínil detekci pohybu (zde ovšem už musí být kamera zapnutá), natáčení ve smyčce nebo zamykání souborů. Výrobce myslel i na detaily, které se zdají na první pohled malicherné, ale během požívání je jistě doceníte.
Tak například spustí-li se kamera na základě aktivace parkovacího režimu, displej zůstane vypnutý. Kamera tak nepřiláká nechtěnou pozornost. Zapnout ho lze stisknutím tlačítka. Další příjemnou „vychytávkou“ je zpožděné vypínání. V době start-stop systémů je jistě nepříjemné, aby se Vám kamera při popojíždění v koloně neustále zapínala a vypínala.
Nahrávání a focení
Zatím jsem jen chválil, ale přichází na řadu i trochu kritiky. Kamera nenatáčí v nativním full HD, ale jen v interpolovaném. Což je samozřejmě škoda, nicméně někde se nízká cenovka projevit musela. Na druhou stranu jak interpolované full HD, tak nativní HD rozlišení je kvalitní a nenáročnému uživateli, pro kterého je kamera určena, bude určitě stačit.
Kamera má funkci i fotoaparátu
Maximální rozlišení 12 MB ale opět není nativní a lepší fotografie Vám udělá kdejaký telefon. Na druhou stranu se nejedná o primární funkci, kterou by uživatel vyžadoval a pro vyfocení například nehody bohatě stačí.
Hodnocení
LAMAX DRIVE C3 se dá na internetu sehnat již od necelých 1100 korun a za tu cenu toho nabízí opravdu hodně. Funkčností a vybaveností strčí do kapsy i kamery o třídu výše a výrobci se opět podařilo nabídnout vynikající poměr cena a užitná hodnota. Kvalita záznamu je naprosto dostačující pro účel, ke kterému byla kamera stvořena – zachycení případné nehody a použití jako důkazního materiálu. Uvažujete-li tedy o kameře do auta a nechcete šáhnout hluboko do kapsy, mohu Vám LAMAXku jen doporučit.